U bent hier

Inschrijven in de gemeente Enschede

Als je naar Enschede verhuist, moet je je inschrijven bij de gemeente. Een verhuizing doorgeven kan vanaf 30 dagen voor de verhuizing. Of tot 5 dagen erna. Geef je het later door? Dan wordt de dag van doorgeven de verhuisdatum. Geef je je verhuizing niet door, dan maak je kans op een boete!

Hoe inschrijven bij de gemeente Enschede

Het inschrijven bij de gemeente kan via internet of door langs te gaan bij de Dienst Burgerzaken en Gemeentebelastingen. Als je je via internet wil inschrijven heb je je DigiD nodig en moet je een kopie van je huurcontract meesturen. Wil je persoonlijk inschrijven bij het Stadskantoor van Enschede dan moet je vooraf een afspraak maken.

Wat heb je nodig om je in te schrijven?

Heb je een afspraak gemaakt bij het stadskantoor om je in te schrijven in Utrecht? Dan moet je een aantal dingen meenemen:

  • Koop- of huurcontract of
  • Toestemmingsverklaring. Laat de huiseigenaar of hoofdbewoner dit invullen.
  • Een kopie van zijn of haar identiteitsbewijs. Hierop moet de foto en handtekening staan.
  • Bij antikraak: gebruikersovereenkomst.

Meer details vind je op de website van de gemeente Enschede. Je kunt de wijzigingen van je woonsituatie aan de DUO doorgeven door met je DigiD in te loggen of door het formulier op de website uit te printen en op te sturen. De verwerking van de wijziging duurt op die manier wel wat langer.

Wat moet je doen als je gaat verhuizen?

  • Geef je adreswijziging door aan de gemeente Enschede;
  • Geef je adreswijziging door aan de DUO;
  • Geef je adreswijziging door aan je universiteit of hogeschool en andere instanties;
  • Maak gebruik van een verhuisservice voor je post.

 

Lees ook

kamers overzicht student
Abonneren op